About the author : fotografi@mail.dk

Brandstrategi for små virksomheder

Træk stolen ud, hent en kop espresso (for det her er ikke så langt) og slå læsebrillerne ud.

Trin #1 – Gå igang med din branding strategi

Et stærkt og veldefineret brand gør det lettere for din virksomhed at vokse.

Hvad er det, der gør et brand stærkt?

Normalt er det ikke bare én ting, som f.eks. et logo, der gør et brand stærkt, det er en kombination af flere elementer.

Det er her, de fleste går fejl i byen.

Din branding strategi skal matche din forretnings mission, vision, dine ideelle kunder, dine produkter og dine ydelser og dit unikke salgsargument.

Tænk på et brand, der er stærkt, f.eks. LEGO, de er godt nok ikke en lille virksomhed, der lige er startet op, men de er et perfekt eksempel på et stærkt brand. De er kendte for deres gode kvalitet, innovative produkter, fantasi, brede udvalg og deres kundeoplevelse – en hel verden, som man kan lege og interagere i – og de er både for børn og voksne.

Deres brand er mere end deres logo.

Ligesom Nike er mere end et tjekket v. (fik du den? 🙂

Brug for hjælp?

Book din gratis brand strategi samtale idag.

Trin #2 – Udvikl din brand identitet

En af de sjove opgaver er at udvikle din brand identitet (noget af dét, vi er specialister i)

Du skal bruge:

  • Logo – et symbol, der repræsenterer din forretning
  • Tagline – et motto, kort og godt
  • Visuelle elementer – en gennemgående farvepalette, billeder, video, fonte og en stil i dit grafiske udtryk
  • Tone – tonen, indholdet i dine tekster og syntaks i dit brand

Har du dem på plads?

Så skal du igang med at markedsføre dit brand –

på en hjemmeside, sociale medier, emballage, visitkort osv. (også noget af dét, vi er specialister i)

Har du ikke et logo eller et brand?

Så tænker du nok over, hvad et logo koster. Det kan vi hjælpe med.

 

Trin #3 – Implementer, analyser og justér

Der er ikke nogen brands der er hugget i sten. Hen ad vejen vil du få brug for at opdater eller måske gå igang med en re-branding strategi. For verden er foranderlig.

Dine kunder, ny teknologi og økonomien, der altid er under udvikling kommer til at diktere, hvad dit næste skridt er.

Har du brug for logo eller hjælp til branding?

Skriv til os på fotografi@mail.dk eller ring på 21 74 44 08.

”Jeg har i en tidligere virksomhed mødt CHRISTENSEN Photography og var meget imponeret over de nærværende og stemningsfyldte foto’s der blev taget.

Derfor var valget let for mig da jeg i forbindelse med opstart af min virksomhed, ville have en top professionel og præsentabel hjemmeside.

Intet blev overladt til tilfældighederne og resultatet blev absolut over forventning.

Hele processen med at vælge de rette billeder, udarbejde den lækre hjemmeside, udvikle logo, font og farver, har været utrolig positiv. Jeg har hele tiden været i tæt dialog med Annitta og Poul som går op i hver eneste detalje og er vedholdende med at sikre det bedste resultat og ikke mindst min tilfredshed.

Stort tak til begge to og jeg vil helt sikkert bruge CHRISTENSEN Photography igen og giver dem min bedste anbefaling.”

Jytte Ryde, Ryde Consulting ApS

Poul Christensen

Fotograf og grafisk designer

Book din gratis brand strategi samtale idag

Relaterede billeder:

Relaterede billeder: